Ali sta resnično in dobro stvarno istovetna? (In Sent., lib. I, dist. viii, q. 1, a. 3; dist. xix, q. 5, ad 3 et 7; De ver., q. 1, a. 1; a. 2, ad 1; q. 21, a. 1) ZDI SE, da resnično in dobro nista stvarno istovetna, saj: 1. Resnično je v…
Blog
Novozavezna daritev
Evharistična daritev ali evharistična žrtev ali sveta maša je središče katoliškega bogočastja. V njej se združujeta branje in razlaganje prebrane božje besede, skupna molitev in zahvala, daritev in zakrament. Kristus je Cerkvi zapustil vidno daritev, da bi se po njej krvava, enkratna daritev na križu ponavzočevala, da bi se njen spomin ohranil do konca časov…
Pet mitov o prvih stoletjih krščanstva
1. Maševanje proti ljudstvu: V tridestih letih 20. stoletja so liturgisti preučevali samostoječe oltarje iz časov prvih kristjanov in po tem sklepali, da so duhovniki nekoč maševali proti ljudstvu ter da so zaradi močnega vpliva srednjeveškega klerikalizma »ljudem obrnili hrbet« šele v srednjem veku. Ta mit je bil še kako živ v času II. vatikanskega koncila (1962–1965)….
Teološka suma – I, q. 16, a. 2
Ali je resnica v sestavljajočem in razstavljajočem umu? (In Sent., lib. I, dist. xix, q. 5, a. 1, ad 7; De ver., q. 1, a. 3 et 9; S. c. G., lib. I. cap. 59; In De an., lib. III, lect. 11; In De Int., lib. I, lect. 3; In Metaph., lib. VI, lect. 4)…
O biblijskih farizejih in sodobnih farizejih Zahoda
Večina današnjih spletnih in publicističnih polemik med katoliki se navadno konča s čustveno zaznamovanim pisanjem o farizejih. Gre za napadanje lastnih nasprotnikov s slabšalno oznako »farizej«, kar predstavlja nekakšno vzporednico prav tako slabšalne oznake »fašist«, ki se pojavlja v posvetnih političnih komentarjih. Sodeč po izrazoslovju današnjih polemik med samimi katoliškimi verniki na Zahodu, se oznaka…
Teološka suma – I, q. 16, a. 1
O RESNICI Ker ima védenje za predmet resnico, je treba po obravnavi Božjega védenja obravnavati še resnico. Glede resnice se zastavlja osem vprašanj: 1. Ali je resnica v stvari ali pa le v umu? 2. Ali je le v sestavljajočem in razstavljajočem umu? 3. O primerjavi resničnega in bitja. …
Teološka suma – I, q. 15, a. 3
Ali vse, kar Bog spoznava, so ideje? (In Sent., lib. I, dist. xxxvi, q. 2, a. 3; De ver., q. 3, a. 3–8; In De div. nom., cap. 5, lect. 3; De pot., q. 1, a. 5, ad 10 et 11; q. 3, a. 1, ad 13) ZDI SE, da niso ideje v njem…
Teološka suma – I, q. 15, a. 2
Ali obstaja več idej? (Q. 34, a. 3, ad 4; q. 44, a. 3; q. 47, a. 1, ad 2; In Sent., lib. I, dist. xxxvi, q. 2, a. 2; lib. III, dist. xiv, a. 2, qa 2; De ver., q. 3, a. 2; S. c. G., lib. I, cap. 54; De pot., q. 3,…
Teološka suma – I, q. 15, a. 1
O IDEJAH Po obravnavi Božjega védenja je treba še prikazati tematiko o idejah. Glede védenja se zastavljajo tri vprašanja: 1. Ali obstajajo ideje? 2. Ali je idej več, ali pa je le ena? 3. Ali so ideje vse, kar Bog pozna? 1. ČLEN Ali obstajajo ideje? (Q. 44, a. 3;…
Teološka suma – I, q. 14, a. 16
Ali ima Bog spekulativno védenje o stvareh? (De ver., q. 3, a. 3) ZDI SE, da Bog nima spekulativnega védenja o stvareh, saj: 1. Božje védenje je vzrok stvari, kakor je bilo dokazano (a. 8). Toda spekulativno védenje ni vzrok svojih predmetov. Torej Božje védenje ni spekulativno. 2. Spekulativno védenje se dogaja…