Škof Atanazij Schneider je katolike spodbudil, naj se udeležujejo maš, ki jih obhaja Duhovniška bratovščina svetega Pija X (FSSPX). Poudaril je, da nikakor niso “izven občestva Katoliške Cerkve” in da preprosto delajo to, kar je “Cerkev vedno delala” do drugega vatikanskega koncila.
Škof Schneider, pomožni škof v Astani v Kazahstanu, je svoje nasvete podal v videoposnetku iz mesečne serije video vprašanj in odgovorov, ki jo organizira Bratovščina Fatimske Matere Božje.
V odgovoru na vprašanje, ali je katolikom dovoljeno obiskovati kapelo, ki jo upravlja Bratovščina sv. Pija X. (FSSPX), je zanikal pogosto izražene kritike. Dejal je, da FSSPX ni “razkolniška” in da člani Bratovščine niso “izobčeni”. Zato ne moremo reči, da so “izven Cerkve”.
Za škofe Bratovščine je obstajala ekskomunikacija – kazen, ki so ji škofje sami vedno ostro nasprotovali – vendar je škof Schneider opozoril, da jo je papež Benedikt XVI. leta 2009 preklical.
Pomožni škof v Astani je opozoril, da se tradicionalna bratovščina, ki jo je ustanovil francoski škof Marcel Lefebvre, nahaja v “neurejeni kanonični situaciji”, vendar je pojasnil, da takšne razmere katolikov ne bi smele odvračati od prejemanja zakramentov v njihovih kapelah.
Papež Frančišek je duhovnikom FSSPX že podelil dovoljenje za spovedovanje v letu usmiljenja in to dovoljenje podaljšal tudi po koncu leta. Nato je lokalnim škofom dal možnost, da duhovnikom FSSPX podelijo dovoljenje za podeljevanje zakramenta svetega zakona, kar naj bi še utrdilo povezavo Bratovščine z Vatikanom.
Škof Schneider se je na ta dovoljenja skliceval z besedami: “Kako lahko papež duhovnikom, ki so zunaj Cerkve, dodeljuje redna dovoljenja? Kako lahko škof duhovniku, ki je zunaj Cerkve, podeli takšna dovoljenja?”
“Biti moramo realni,” je dejal. Položaj Bratovščine sv. Pija X. je povezan z izredno krizo Cerkve. Ne počnejo ničesar drugega kot to, kar je Cerkev vedno počela do koncila. FSSPX ne uvaja “nobenih novosti in preprosto nadaljuje to, kar so delali svetniki,” je dejal škof Schneider.
Škofova analiza Bratovščine je še posebej omembe vredna, saj ga je Vatikan zaprosil, naj v imenu Svetega sedeža opravi uradno vizitacijo semenišč FSSPX. Ob upoštevanju te predhodne raziskave je opozoril, da je kanonični položaj Bratovščine “neurejen … zaradi velike krize, v kateri živimo [od] koncila. Moramo biti zelo iskreni in to videti.”
Vendar je izjavil: “Ko gre za izredne razmere v veri, je kanonsko pravni vidik drugotnega pomena. Prednost imajo vera, resnica, liturgija ter vse to, kar je Cerkev vedno ohranjala. Tako je bilo tudi v četrtem stoletju med arijansko krizo.”
Škof Schneider je v zvezi z izobčenjem svetega Atanazija, ker je govoril proti arijanskim herezijam, ki so bile prisotne v Cerkvi, navedel svetnikov znameniti citat: “Oni imajo svetišča, mi pa imamo vero.”
“Gledati moramo globalno in moliti, da bo prišel papež, ki bo priznal in dal vse priznanje FSSPX in drugim skupnostim, ki si prizadevajo ohraniti vero,” je zaključil škof.
V imenu Svetega sedeža je leta 2015 obiskal dve semenišči FSSPX in svoja opažanja delil z novinarsko službo Adalente la Fe. Rekel je, da ne vidi “nobenih tehtnih razlogov, da bi duhovnikom in vernikom FSSPX odrekli uradno kanonično priznanje”.
S sklicevanjem na to, da FSSPX “veruje, časti in vodi moralno življenje, kot ga je zahtevalo in priznalo vrhovno cerkveno učiteljstvo in se je skozi več stoletij v Cerkvi vsesplošno upoštevalo”, ter “priznava legitimnost papeža in lokalnih škofov ter moli zanje” je pozval, naj se jim podeli popolna edinost.
“To bi moralo zadostovati za kanonično priznanje FSSPX s strani Svetega sedeža,” je dejal.